onsdag 12 september 2012

GRAVSTEN

Det har tagit emot, fråga mig inte varför. Det har verkligen tagit emot att göra det sista med mammas grav, även om jag haft uppgiften att fixa med mammas gravsten på att göra listan sedan förra året. Jag har bara inte orkat ta itu med det.
Men idag fick jag äntligen tummen ur.

Jag lämnade in den här stenen till en gravstensfirma i Gamlestaden och kommer att få den både slipad och fin, tillsammans med mammans namn och födelse- och dödsårtal. (Om man anstränger sig, kan man få för sig att den påminner om ett hjärta)


Det kommer att kosta mig 3 200 kr inkl moms, och den beräknas vara klar inom 2-3 veckor, troligtvis i slutet av september. Det passar ju bra, för då hinner jag få den till graven, allra senast på mammas dödsdag, som ju är den 7 oktober.

...

Jag tror inte att det går en enda dag utan att tankar på mamma dyker upp i huvudet. Det är inget som stör mig. Jag låter henne gärna hälsa på.
Jag försöker att inte känna skuld över att vi inte hade bättre kontakt än vi hade. Det var ju hennes sjukdom som gjorde att hon inte orkade mer.
Jag hoppas att jag kan släppa henne fri snart, så att hon kan slappna av, var hon än befinner sig. Jag kommer att klara mig, och jag vill att hon skall kunna vila trygg i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar