söndag 20 november 2011

FOTONA FÅR MIG ATT MINNAS

Jag sitter och bläddrar bland fotona på mamma. De får mig att tänka tillbaka på henne som person, vilket snart leder mig till att tänka på hennes musikval. Jag tänker främst på en kommentar som en av hennes vänner sade om henne på minnesstunden.... De sade att mamma ofta lyssnade på musik, men att hon enbart gillade manliga sångare. Om hon hörde en kvinnlig sångare - så mådde hon nästan dåligt.
Jag undrar varför hon kom att "rata" kvinnor.

Och jag tänker mycket på hur hon valde att inte klä - eller bete sig - sig kvinnligt. Hon refererade ofta till sig själv som man (speciellt när hon var sjuk).
Hon klädde sig ofta i mansstövlar och mansjackor.

Hon såg upp till en man speciellt, sin pappa, då han var den som blev ensamvårdare av alla 7-8 barn. Ett barnen adopterades ju bort.

Hon hatade sin mamma. Kanske hatade hon sig själv också - bara för att hon var kvinna.

Kan det ha varit så - på något psykologiskt plan...???

Bara en tanke...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar