fredag 21 oktober 2011

MAMMA ÄR EN TANKBÅT

He he he...
Jag kom just på hur mycket jag njöt av hennes fantastiska humor.

Hon hade börjat lägga på sig efter några år i Sverige. Hon byggde mest på magen.

Jag vet att jag inte gillade att hon var överviktig.

Jag själv var inte riktigt så tjock på den tiden (även om jag aldrig varit normalviktig), och jag vet att jag tänkte för mig själv att jag inte skulle bli lika tjock som mamma. Och medan mamma bygger - nästan enbart på magen (ölmage???), så bygger jag mest över hela kroppen.

Hon sade en gång att jag påminde om hennes mamma - d v s min mormor. Både i sätt (abrupt och rak) och kroppsform. Det var inte positivt, då hon hatade sin mamma... Hmmm...

Och visst fick jag rätt i min önskan, att jag inte blev lika tjock som mamma. Jag blev tjockare :-)... ha ha ha!

Men, någon gång kommenterade hon sin övervikt och sade att hon var som en tankbåt.
Bara själva bilden av en tankbåt får mig att fnissa. Hon var bra härlig, min mamma... Gott om självironi. I vissa stunder.



Hon hade nog tankbåten som en referensram, eftersom hon jobbat på en sån, om jag inte minns  helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar