torsdag 13 oktober 2011

SNACKA OM FÖRVIRRING

Min mamma har alltid sagt att min bror föddes året efter mig, d v s 1968. Jag har sedan fått för mig att hon haft fel i detta, och att han föddes året efter, d v s 1969. Nu visar det sig att det visat fel på tre år, då han är född 1970.

Detta gör att jag blir om än mer nyfiken på vad som hänt under dessa tre år. Har de varit så pass traumatiska att hon förlorat både tid och rum? Hon har nämligen alltid hävdat hon har rätt i detta, men bevisligen har hon mints fel.

Om man som människa är i ett normalt tillstånd, så minns man - om inget annat - troligtvis födelsedatumet för sitt barn...

Vad var det som hände mellan det att jag föddes och att föräldrarna skildes? Och vad var det som gjorde att min bror bortadopterades.?Detta är frågor som jag kanske aldrig kan få svar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar