lördag 22 oktober 2011

PENGAÖVERFÖRING

När jag var och sade hej då till mamma på Östras Psykiatriska klinik den 7 oktober i år, fick jag ta med mig hennes tillhörigheter. Däribland ingick pengar, som hon fått från sin förvaltare.

Jag tänkte att jag skulle spara dem till begravningskostnaderna.

Sen visade det sig att de inte tagit ut pengarna på rätt ställe, utan använt sig av handkassan. Detta gjorde att de hamnade i knipa och ville att jag skulle lämna in pengarna till dem.

Jag försökte återlämna dem vid ett tillfälle, men då var de inte där. Jag kunde heller inte lämna in pengarna till någon annan på socialkontoret, då det var störiga människor i trappuppgången. Sen visade det sig att deras öppettider inte stämde med mina lediga tider.
Dilemma.
Hur då lösa detta?

Jo, jag fick ju ringa till dem och be att få ett kontonummer att sätta in dem på.
Så nu hoppas jag verkligen att pengarna kommer till rätt konton snabbt och säkert ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar