måndag 10 oktober 2011

PRAKTISKA SAKER 2

Nu är det en hektisk vecka framför mig. Jag har en sån fantastisk tur att jag kan flexa med mina arbetstider nu när det är som det är. Jag har förmiddagarna på mig att rodda med diverse saker och sen går jag till jobbet på eftermiddagen för att vi inte skall hamna för långt efter med arbetsuppgifterna.

MÅNDAG
Mammas handläggare ringde och väckte mig. Hon hänvisade mig till förvaltningsenheten för att få reda på det här med hyreskontrakt m m. Jag fick tips om ett företag som kan ta hand om lägenhetsstädningen m m.
Jag ringer runt till en massa ställen för att få reda vad jag skall göra och när jag skall göra det.
Jag kontaktade boendestödet för att få reda på om de hade telefonnummer till min mammas vän Vesa. Ingen lycka där dock. Jag får hoppas att han får reda på det via dödsannonsen.

Jag har också ringt till min första fosterfamilj, min andra fostermamma och en finsk familj som jag fick stöd hos när det var som värst under min barndom i Gårdsten, Angered. Det är skönt att prata om mamma, om det faktum att hon troligen har det mycket bättre nu.

Jag fick ett samtal från Centralstationens blomaffär om att de skall leverera blommor till mig.
Jag blev helt paff. Och rörd. Tänk att någon tänker på  mig :-) (det visade sig att det var sambons familj som skickat blommorna till mig - det är det gamla gardet som lever efter vett och etikett-beteende - det känns hedrande).

Jag kontaktade Gunnareds församling (Svenska Kyrkan), för att få reda på vad jag kan få hjälp med utav dem. Jag fick ett sms tillbaka som talade om att de inte fick några träffar på min mammas personnummer.

Jag ringer till Angereds bibliotek för att meddela att hon är död. Det fanns en lapp om böcker som förfallit. Men det visade sig att det inte var aktuellt. Det var ju tur. För jag bara fasade för dyrt det kunde ha blivit att betala för böcker som förfallit för flera år sedan...

Jag skall försöka hinna med att besöka Kvastekulla Griftegård idag också - för att se vad det är för ett ställe. Kanske hinner jag också besöka en begravningsbyrå i Sävedalen, för att se om det kan vara ett bra alternativ.

Nu började jag snurra till det... För jag läste någonstans att jag skulle ha ett vårdnadsintyg. Jag kollade hos Skatteverket, men där fanns inget. Det gick över huvudtaget inte att hitta något som hette det i deras telefon-alternativ. Däremot skall jag lämna in bouppteckningen där när den är klar. Jag kom just på att begravningsbyrån förmodligen har hand om denna uppgift. Sen minns jag att det var något dokument jag skulle behöva köpa i bokhandeln... Jag får ta o kolla upp vad det kan vara...

Jag ringer också till Svensk direktreklam för att slippa ta hand om ännu mer papper, reklam och annat tjafs. 

TISDAG
Samtalstid med psykolog på Östras Psykiatriska klinik. Det här tycker jag var toppen att få chansen att reda ut lite tankar och begrepp, så snart efter mammas död.

ONSDAG
Hisingens begravningsbyrå kl 10:00.

TORSDAG
Kvastekullas Griftegård kl 10:00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar