fredag 21 oktober 2011

MAMMA OCH JAG

Mamma gillade inte att bli fotograferad. Så enkelt var det. Men jag gav inte upp. Och det är jag glad för idag. Jag skulle ha känt mig bra tom om jag inte haft något album att bläddra i...

Här är bild där vi är tillsammans. En av väldigt, väldigt få - när jag är i vuxen ålder.


Nu när jag ser det här fotot och tänker tillbaka på besöket hos en glasögonaffär börjar jag småle. Jag var där i syfte att skaffa mig solglasögon med mitt glasögonrecept.
Jag provade ett par bågar, men de var alldeles för stora. De föll således ned, ganska långt ned på näsan. Affärsbiträdet sade att jag hade för liten näsa (:-)...). Och så kom jag att tänka på mammas stora potatisnäsa och alla de berättelser jag hört om att öron och näsa fortsätter att växa - ju äldre man blir. Och då sade jag till affärsbiträdet att näsan blir större,. Med tiden. Affärsbiträdet tittade på mig och förstod inte riktigt vad jag menade. Jag kom på att hon kanske tänkte på Pinocchios näsa, som ju växte på längden när han ljög .-).
Tänk så tokigt det kan bli :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar